Gorące tematy: Wolni i Solidarni Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
6 postów 3 komentarze

Ekoblog Adama Janickiego

Adam Janicki - Ekoblog dra Adama Janickiego to miejsce, w którym poruszane będą tematy związane z ochroną środowiska, oczyszczaniem środowiska, rekultywacją, recyklingiem czy odnawialnymi źródłami energii. Nie zabraknie tu też tekstów odnoszących się do b

Okna z Polski na świat

ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM

Stolarka to branża, która rozwija się w Polsce w niebywałym tempie. Do tej pory polskim znakiem eksportowym były wszechobecne w Europie Zachodniej meble. Teraz szansę dołączenia do ścisłej czołówki wykorzystują producenci okien.

Statystyki nie kłamią. Eksport polskich okien i drzwi zbliża się do poziomu 2 mld euro rocznie. Takie obroty sprawiają, że nasi producenci mogą czuć się dumni. Mieszkańcy Europy Zachodniej coraz częściej sięgają po polskie, tańsze okna, które w dodatku nie odstają od konkurencji. Oprócz ceny wyróżnia je jakość wykonania, solidność, a także często usługi, ponieważ na mapie Europy jest coraz więcej punktów montażowych, w których pracują wykwalifikowani specjaliści.

Polska branża meblarska

Polski eksport okien kształtuje się obecnie na poziomie ponad 20% całości państw UE. Analitycy z Centrum Analiz Branżowych szacują , że na przestrzeni najbliższych lat osiągniemy pułap 25%. Największe polskie firmy eksportujące za granicę to Oknoplast i Drutex. Potencjał polskiego rynku zaczęli dostrzegać również inwestorzy zagraniczni. Duński producent okien drewnianych Dovista otworzył fabrykę, której obroty przekraczają te osiągane przez polskich potentatów.

Okna Poznań 

Ostatnio będąc na "wolnym" w Poznaniu zaobserwowałem jak wiele firm z branży okien funkcjonuje tylko i wyłącznie w wielkoposkim grodzie. Polska stolarka ma jednak pewien problem. Produkując okna na zlecenie zagranicznych dystrybutorów, potężnych sieci handlowych czy rosnących w siłę składów budowlanych rezygnujemy z promowania własnej marki. Oznacza to, że niemiecka czy francuska sieć sklepów, która zakupi partię towaru sprzedaje je w Niemczech jako towar własnej marki. W takiej sytuacji znika świadomość klientów dotyczącą tego, że kupowane przez nich okna są polskie. Oczywiście taka sytuacja nie jest regułą, ale występuje coraz częściej. Polscy producenci okien są zadowoleni z wielkości zamówień, ale muszą nieco pogodzić się z faktem, że ich okna sprzedawane są ze znakiem „made in UE”. Czy taka strategia nie zagrozi polskiej ekspansji w przyszłości?

KOMENTARZE

OSTATNIE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031